Kuues teema: õpivõrgustikud

Võrgustik on ühendus, mis koondab mingi ühise huvi või teemaga mingit gruppi inimesi. Õpivõrgustik on õppimisega seotud võrgustik ja võib arvata, et neid on mustmiljon. Oma õppimisega seoses tajun päris mitut erinevat võrgustikku isegi, kui me ühe infovahetuskanalina kasutame sama vahendit/keskkonda. Vahel käib vestlus meil Skypes risti-rästi ja igaüks nopib välja endale vajaliku oma teema kohta, mis teda hetkel huvitab ja vastab kui küsitakse. Ehk siis meie HT12 võrgustiku sees on veel teised võrgustikud, mis võivad olla iseenesest kogukonna mõttes suuremad, kui meie Skype võrgustik. Sest Skype on üks suhtluskanal, teiste võrgustike liikmetega suheldakse mõnes muus keskkonnas mõne muu vahendiga.
Artiklis Learning networks in practice (Downes, 2007) on nimetatud võrgustikule omased neli tunnust ja nõustun nendega – mitmekesisus ehk erinevad vaatenurgad, autonoomsus või õigemini eraldiseisvus, interaktiivsus ja avatus. Avatus teeb interaktiivsuse võimalikuks.
Haridustehnoloogide erinevate võrgustikega olen seotud töiselt ja lisaks olen ise otsinud kontakte. Näiteks eelmisel aastal ühinesin HT taristuseminariga. Pidin neile tutvustama meie keskuse haridustehnoloogide tööd esimeses seminaris, siis liitusin grupiga ja sain päris hea ülevaate erinevates Tallinna koolides toimuvast. FBs olev haridustehnoloogide kinnine grupp peakski olema selle aine raames kasutusel. Kui olin ülevaate saanud, lasin ennast võrgustikust välja arvata, kuna üritus oli eesmärgi täitnud, aine oli läbitud. Samas huvi valdkonna vastu jäi ja nüüd olen juba palju rohkemate haridustehnoloogide võrgustikega seotud.
“Õpikeskkonnad ja õpivõrgustikud”  kursuse võrkustik on EduFeedris näha – see kuidas kodutööd tehtud saavad, millal saavad ja kes kellegi töid kommenteerivad. Kindlasti on võrgustiku initsiaatorid õppejõud, kes teemasid arutamiseks ette annavad ja kokkuvõtetega teiste tööde vastu huvi tekitavad. Üsna samamoodi nagu EduFeedris kommentaaride või postituste esimesi ridu lugedes. Seega kui tahad midagi õhku visata, millele teiste arvamust koguda on mõistlik see panna kohe postituse algusesse. Siis on märkamise tõenäosus suurem. Kiired ajad on käes ja lihtsalt nii korralik ei suuda olla, et kõikide postitused iga kord läbi lugeda. Siin ongi head õppejõudude kokkuvõtted, ehk nemad ikka jõuavad. On motiveeritud. Neile on meie arvamus tähtis. Nagu meile nende. Ehk siis võrgustiku elujõulisuse võikski vast kokku võtta sellega, kui see asi, mida võrgustik ajab on liikmetele tähtis, siis toetatakse üksteist. Tuleb anda ja vastu võtta (Downes, 2007).
Downes, S. (2007). Learning networks in practice. Emerging technologies for learning, 2 [PDF]

Rubriigid: IFI7052 Õpikeskkonnad ja õpivõrgustikud 2012, sildid: , . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s