Haridustehnoloogia olulisus

Tänasel päeval peame loomulikuks, et kasutame igasuguste tegevuste juures mingil määral tehnikat – mõtlen siin muidugi mitte traktoreid vaid info- ja kommunikatsiooni tehnoloogia vahendeid – kõik on sellega justkui seotud. Parim näide sellest, kui seotud me tehnikaga oleme, on see, kui ühel hetkel enam internetti ei ole. Lausa abituks võib muutuda, kui seda ei ole tööl veel ka teisel hetkel. Polegi midagi teha – töö seisab. Pinge kasvab.

See näitab, et arvuti ja internet on meie elu loomulikud osad – muidugi tuleb arvutikasutusega piiri pidada, mis on järjest keerulisem, kuna telefon on ka arvuti. Elementaarne, et telefon/arvuti on meiega igal pool kaasas.

Seega on väga oluline, et oskaksime nende vidinatega õigesti ja õiges koguses ringi käia.

Tänasel päeval peaksime oskama neid vahendeid õppetöös õppimise kasuks keerata. Ja siin näengi ma haridustehnoloogia vajalikkust – kuidas tehnoloogia panna hariduse kasuks tööle. Lapsed ja noored kasutavad tehnikat ilma aukartuseta – ja järjest väiksem on kartus ka vanemal generatsioonil. Kui oled kord proovinud ja elu läheb edasi isegi siis kui vale nuppu vajutasid, siis järgmine kord on lihtsam. Loodan, et sellised probleemid – algeline arvutikasutus on tänapäeva koolides juba minevik. Kui tehnika kasutusoskus on olemas,  saavad appi tulla haridustehnoloogid, kes minu hinnangul peavad olema eriliste omadustega – kõigepealt inimestena sõbralikud, heatahtlikud, empaatiavõimelised, tajuma tehnikat ja olema väga uudishimulikud. Kusjuures neile peab meeldima jagada oma vaimustust uute ja aina uute programmide, rakenduste vastu. Samas peavad nad olema ka süsteemsed, et suuta hallata informatsiooni, mida nad omavad – sadu linke põnevate vahendite ja materjalide kohta. Veel peavad nad olema hea vaistu ja ninaga otsimaks veebimaailmast uusi ja põnevaid lahenusi.

Seega kõige tähtsam on ikka inimene, selleks, et oleks võimalik rakendada haridustehnoloogilisi võimalusi õppetöös. Need koolid, kust me kuuleme põnevaid uudiseid uute ja innustavate õppemeetodite kasutamisest, on taibanud oma meeskonda võtta selle erilise inimese. Teda usaldatakse, tema kindlasti vahel hulludena tunduvate ideedega minnakse kaasa ja nii see ongi – lastel on sära silmis ja elu on põnev. Teadmised sealjuures hakkavad ka lastele külge.

Tegelikult tahaksin väga näha, et tudengid, kes õpivad õpetajaks saaksid ise samasuguse sära silmisse oma koolitöid tehes ja erinevaid vahendeid kasutades. Sest see loob võimaluse, et oma positiivset kogemust jagada hiljem juba ise õpetaja olles oma õpilastega. Ja siis võib-olla juba ilma haridustehnoloogi abita või hoopiski oma aines teistele õpetajatele ise nii metoodilist kui ka tehnoloogilist tuge pakkudes.

Iga päev kasutatakse enam tehnoloogiat ka õppetöös, kuid see ei tohi olla asi iseenesest. Et kasutame tehnoloogiat. Tehnoloogia kasutamine peab olema märkamatu ja sulanduma loomulikult õppeprotsessi. Siinkohal on oluline osa haridustehnoloogia teadus- ja arendustööl – et leida läbi uuringute, testimiste, pilootprojektide ja analüüside parimad lahendused, mida igapäevases õppetöös rakendada.

Advertisements
Rubriigid: IFI7057 Haridustehnoloogiline nõustamine 2012, sildid: . Salvesta püsiviide oma järjehoidjasse.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s